14.11.12

TÜRKAN ŞORAY, EŞREF KOLÇAK ELVERDİ-YILMAZ PARLAR

TÜRKAN ŞORAY, EŞREF KOLÇAK ELVERDİ

Malatya Uluslararası Film Festivali için Malatya’ya davet edilen Yeşilçam’ın unutulmaz değerleri halkla iç içe sohbet ettiler, hastanelerde, hapishanede her yerde varlık göstererek taht kurdukları gönül sevgi ağlarını daha da genişlettiler, hatıra fotoğrafları çektirdiler,



Türkan Şoray ziyaret ettiği hastahanede o gün doğan bebeğe kendi adının verildiğini duyunca el verdi. Eşref Kolçak’da  Kaan Kırmızığül isimli sevimli, sempatik minik yavruya el vererek şaka olarak“Rambo” adını takdı. El alan yavrularımız, ilerde Türk sinemasına çok katma değer katacakarına inancımız sonsuz.
 
Türkan Şoray önce AVM’de bir toplantı düzenleyerek hayranlarına seslendi. Hastahane ziyaretinde Türkan Şoray’a soruyoruz. “Anadolu’da el vermek” diye bir olgu var. Siz adınızın verildiği mini bebeğe sanatcı eli veriyor muzunuz? “Elbette seve seve, diyerek el veriyor.



Tekliflere açık yeni oyunlara hazır, Yeşilçam emektarları, değerleri ancak çok dertli kendileriyle yaptığımız uzun sohbetlerde bakın neler diyorlar;

Eşref Kolçak “Beni Eşref Kolçak yapan filmler; Affet Beni Allahım, Çılgınlar Cehennemi, Sokak Çoçuğu, Bir Şöförün Gizli Defteri, Gece Kuşu, Kanlarıyla Ödediler, Namus Uğruna ( En iyi oyuncu ödülü).

Sinemamız en güzel hayatını 1950-1980 de yaşadı. 2009-2010 yılları bizim sinemamız tekrar o günlere döndü. Ne mutlu bana ki bende o güzelliği yaşıyorum ve yaşatmak içinde film çalışmalarına devam etmeye hazırım.”
 
Türkiye'nin önemli Kült, Fantastik, Aksiyon ve Macera Filmleri yönetmen SE-SAM Başkanı  R. Yılmaz Atadeniz.aynı şekilde Arapkir’de,esnaf ziyaretlerinde bulunarak Berber koltuğuna oturdu. Birde Malatya damat traşı oldu.


Suna Yıldızoğlu “Bu sene Antalya ve Malatya Film Festivaline katıldım. Büyük zevk aldım. Normal şartlarda izleyemeceğim filmleri izleyebildim. Kadınlarla ilgili filmler daha ağırlıklı sanki…

Antalya’da beni en çok etkileyen film Ümmiye Koçak’ın yazıp yönettiği “Yün Bebek” adlı film Toros dağlarında Arslanköy’de yaşayan Ümmiye 12 yıl önce köyde kadınlar tiyatro topluluğu kurmuş ve geçen sene köydeki oyuncaklarla bu filmi yapmış. Filmde hiç erkek oyuncu yok. Mesaj çok belli. Kızlarımıza eğitim ve kariyer şart.

Malatya’da meraklı izlediğim bir film yine kadınlarla ilgili “Hamas’ın Kadınları” yönetmeni Filistinli Suha Araf. Oldukca tutucu bir topluluğu yöneten İslamcı siyasi bir partinin kadınlarına hatta askeri liderler olmalarına nasıl izin verdiğini anlatan bir belgesel. Erkek çocukların nasıl cihada hazırlandıklarını ölümden sonraki sürece şahit oluyoruz.

Birinci film “Yün Bebek” de Bir Türk köyünde ilk okul mezunu olan bir anne kız çocuğuna bir hayat hazırlamaya çalışıyor.
İkinci filmde üniversite mezunu kadınlar erkek çocuklarını bile bile ölüme yolladıklarını izliyoruz. Bazı anneler gurur duyarken bazı anneler bu acıyı kaldıramıyor….”

Sevgili oğlum, Kısrak Hepimiz Kardeşiz filmlerinden tanıdığımız Tuğrul Meteer
“Sinemanın cefasını çekenler, şimdi yapılan dizi ve filmlerde düşünülememek bizleri üzmektedir. Umarım bu durumlar düzelecek… Gereken ilgi gösterilecektir...”

Berivan Dizi filmi Merdan Ağası bir dönem Beyaz Perde jönü, Yavuz Karakaş “Yeşilçam’a 1960 senesinde başladım. Üçyüze yakın siyah beyaz ve renkli filmde oynadım.15 yaşımda Üsküdar Musiki derneğinde Emin Ongan tarafından eğitim aldım. Sonraları ses ve film sanatcısı olarak 45 lik iki plak doldurdum. Sinemadan o zamanlarda az para kazanıyorduk. Ek gelir olarak gazinolarda ve gece klüplerinde düğün salonlarında bateri çaldım. Yoksa bu nankör sinema sektöründe perişan olurdum. Hatırlanacak filmlerim Orhan Gencebay’la Vazgeç gönlüm, Aşkı benmi yarattım.Ferdi Tayfur ‘la Yaktı Beni, Tarık Akan’la Kızımın Kanı, Kemal Sunal ile İnek Şaban ile birlikte 5-6 film. Sır Kapısı ve Sırlar Dünyası hergün oynatılıyor ve bizler Tüm meslektaşlarım telif hakları çıkmadığı için Tüm televizyonlarda oynatılmasına rağmen bu sorunumuzu yeni kurulan derneklerle çözebileceğimizi umuyorum”

Yönetmen Yazar Metiner “3 Malatya Festivali, Büyük emekler karşılığı organize edilmiş, ancak sadece 2 sanatcı Türkan Şoray, Kadir İnanır ön plana çıkartılmış. Yılların sanatcısı Eşref Kolçak gibi yıldız ihmal edilmiştir. Eşref Kolçak kendisine yakışanı yapmış, sosyal faaliyetlerini, başta ceza evlerini ziyaret olmak üzere yaptığı görüşmelerle etkinliklere çok yönlü fayda sağlamıştır. Festivale ve tüm emeği geçen herkesin yüreğine sağlık.”

Valilik daveti üzerine festivale gelen, Dünyaca ünlü ressamımız  İbrahim Çalı torunu TBMM ressamı Yaşar Çallı ve Ressam ve Takı Tasarımcısı eşi Çiğdem Çallı Sinema değerler kervanına katılarak. Sanatcılar yumağında her etkinlikte pay sahibi oldular renk kattılar.

yilmazparlar@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder